Wkładki ortopedyczne

Wkładki ortopedyczne stosuje sie przede wszystkim w powszechnie występujących zmianach zwyrodnieniowych stóp. Często takie wkładki są nazywane także profilaktycznymi choć Ich zadaniem jest wspieranie i przywracanie prawidłowego ustawienia wysklepienia stóp, które wpływa na odtwarzanie prawidłowej biomechaniki chodu, począwszy od stawów kończyn dolnych, aż po sam kręgosłup.

Rodzaje wkładek ortopedycznych:

• wkładki podpierające sklepienie podłużne stopy, stosowane u dzieci jaki i dorosłych;
  • wkładki podpierające sklepienie poprzeczne wraz z podłużnym, stosowane przeważnie u dorosłych;
  • wkładki supinujące, przeważnie stosowane u dzieci w przypadku koślawości stóp;
  • wkładki supinujące przodo/tyłostopie, stosowane u dzieci i dorosłych w zależności od koślawienia przodostopia lub pięty;
  • wkładki pronujące, w przypadku stopy szpotawej.

Wkładki ortopedyczne stosujemy w schorzeniach oraz wyrośli kostnych takich jak:

• ostroga piętowa,
  • zapalenie rozcięgna podeszwowego,
  • stopa płasko koślawa,
  • płaskostopie poprzeczne,
  • płaskostopie podłużne,
  • gośćca,
  • jałowych martwić
  • halux
  • innych zmian związanych z dolegliwościami bólowymi stopy.

W zależności od konieczności zaopatrzenia, wkładka może spełniać kilka zadań równocześnie np. korygować koślawość pięty, wspierać łuk podłużny stopy, jak i odciążać miejsca bolesne. Dzięki temu wkładka biernie koryguje zniekształcenia stóp poprzez podparcie sklepień i prawidłowe jej przetaczanie z odciążeniem bolesnych punktów.  dlatego istotną rolą jest MODYFIKOWANIE WKŁADKI BY DOSTOSOWYWAĆ JĄ DO  NOWYCH SYTUACJI I ZMIAN JAKIE ZACHODZĄ, BY NIE NASTĘPOWAŁO OBCIĄŻENIE INNYCH PUNKTÓW, CZY USZKODZEŃ PRZECIĄŻENIOWYCH.

Wkładka ortopedyczna profilaktyczna zmienia warunki pracy mięśni i więzadeł, czyli biernego aparatu ruchu stopy. W początkowym okresie ich stosowania mogą powodować dyskomfort, uczycie niewygody, a nawet ból. Ten okres adaptacji może trwać od kilku dni do dwóch tygodni.

DLATEGO NIEZMIERNIE WAŻNE JEST, BY PRAWIDŁOWO I ROZSĄDNIE DOBIERAĆ WKŁADKI. MOGĄ ONE PRZYCZYNIĆ SIĘ DO  USTĄPIENIA BÓLU LUB POPRAWY NASZEGO FUNKCJONOWANIA.

Zabiegi ortopodologiczne:

Wkładki ortopedyczne w Szczecinie - umów się na wizytę:

• Pn.: 12:00 - 20:00
  • Wt.-Pt.: 10:00 - 20:00