Modzele

Modzele na stopach powstają na skutek systematycznego tarcia lub ucisku w jednym miejscu. Powodem jest niewygodne obuwie, lub tez zwyrodnienia w obrębie układu kostnego stóp oraz nadmierne usuwanie zrogowaciałego naskórka. Modzele są przeważnie owalne o żółtawym zabarwieniu. Często spotykana forma to modzele warstwowe.

Modzele nie należą do bolesnych. Chyba, że pod modzelem znajduje się odcisk – wówczas pacjent może skarżyć się na ból.

Modzele na stopach tworzą się najczęściej na opuszkach palców, w okolicach stawów lub w części podeszwowej stopy nad główkami kości śródstopia.

Utrata elastyczności naskórka i pęknięć prowadzi często do zakażeń grzybiczych, bakteryjnych oraz wirusowych, dlatego modzele, które stanowią ich przyczynę powinny być bezwzględnie usuwane. Odróżnienie modzela od odciska nie należy do łatwej diagnozy. Tylko podolog potrafi prawidłowo rozpoznać i odróżnić od siebie oba te stany chorobowe.

Zastosowanie terapii i usuwanie modzeli zależy od tego, czy modzel składa się z jednej, czy z kilku warstw rogowych.

Modzel

Wielowarstwowy modzel nie może być usuwany za jednym razem, ponieważ sam zabieg nie usunie wzmożonej produkcji hiperkeratozy mającej decydujący wpływ na tworzenie się modzeli. Dlatego, aby skutecznie się ich pozbyć, należy usunąć przyczynę nadprodukcji hiperkeratozy i powstawania modzeli.

Stałe usunięcie modzeli w przypadku zmian w układzie kostnym, obniżenia główek kości śródstopia jest niemożliwe.

Podczas zabiegu usuwania modzeli podolog używa odpowiedniego skalpela oraz frezów.

Leczenie modzeli w Szczecinie - umów się na wizytę: